Rolling Stone | A BTS diadalmenete

 

A BTS diadalmenete

Hogyan írta át hét fiatal szupersztár a zeneipar szabályait és vált a világ legnagyobb bandájává? 

[Rolling Stone interjú; Brian Hiatt; 2021. május 13.]

– Ez egy nagyon komoly és mély kérdés – mondja szünetet tartva RM, a világ legnépszerűbb bandájának 26 éves vezetője.

Utópiáról és disztópiáról beszélgetünk, és arról, hogy a csapata, a hét elképesztően tehetséges tagból álló, megállíthatatlan BTS határokat ledöntő, hegemóniát legyőző világsikere egy futó pillantásnak tűnik egy új és jobb világról, egy olyan összekovácsolódott 21. századról, ami beváltotta a hozzá fűzött ígéreteket.

A BTS kétségtelenül varázslatos karizmája, a műfaji határokat visszautasító, ravaszul megírt, mégis személyes zenéje; sőt még a nem tolakodó, lezser, de határozott férfias jelenlétük is – minden egyes kis részlet betekintésnek hat egy ragyogóbb, reményteli jövőbe. RM jelenleg épp azon gondolkodik, hogy ez az egész milyen éles kontrasztban áll azzal a sötét környezettel, ami körülveszi őket, mint az a horrorisztikus Ázsia-ellenes diszkrimináció- és erőszakhullám, amit mostanában világszerte tapasztalni lehet.

– Kívülállók vagyunk – kezd bele RM –, és megjelentünk az amerikai zeneiparban, és élveztük ezt a hihetetlen sikert. 

2020-ban, hét évvel a karrierjük kezdetét követően a BTS első angol nyelvű kislemeze, az ellenállhatatlan Dynamite, elérte az első helyet a Billboard Hot 100-on, ami olyan egyedülálló sikernek számít, hogy még Dél-Korea miniszterelnöke, Moon Jae-in is kifejezte a gratulációját egy nyilatkozatban. Dél-Korea már hosszú ideje sokat fektet az országhatárokon túlnyúló és rendkívüli méreteket öltő kulturális sikerekbe, amit koreai hullámnak is neveznek.

– Most, természetesen, nem beszélhetünk utópiáról – folytatja RM. – Van egy fényes oldal, de mindig ott lesz mellette az árnyékos is. Hiszünk abban, hogy minden, amit teszünk – és a létezésünk önmagában is – hozzájárul ahhoz a reményhez, hogy egyszer magunk mögött hagyjuk ezt az idegengyűlöletet, és mindezeket a negatív gondolatokat. Igen, az idegengyűlölet létezik, ugyanakkor rengetegen vannak azok is, akik hihetetlenül elfogadók. A tény, hogy képesek voltunk sikereket elérni az Egyesült Államokban önmagában is jelentős.

RM jelenleg egy hangszigetelt szobában van a kiadója székházában Szöulban; egy fehér orvosi maszkot visel elővigyázatosságból a közelben ülő fordítóra való tekintettel, illetve egy fekete horgászsapkát és egy fekete pulcsit a Los Angeles-i luxus márkától, a Fear of Godtól. RM már számtalanszor elmagyarázta az amerikai beszélgetőműsorokban, hogy a Jóbarátok sorozat segítségével tanult meg folyékonyan beszélni angolul. Amikor azonban a beszélgetés túl összetetté válik, igénybe veszi a fordító segítségét.

RM rajong a komplex dolgokért. Elit egyetemre akart bekerülni, mielőtt a hip-hop iránti szeretete, amelyet elsősorban az Epik High nevű koreai csapat inspirált, végül a hírnév útjára vezette. Bang Si-hyuk, a nagybácsiként viselkedő, ám komoly producer, aki a BTS kiadóját, a Big Hit Entertainmentet (most: HYBE) alapította, RM-et szerződtette le először még 2010-ben, és a rapper tehetsége és vonzereje köré építette fel a BTS-t.

– Amikor először találkoztam RM-mel – mondja Bang –, és megismertem a zenei tehetségét és a gondolkodásmódját is, a kötelességemnek éreztem, hogy segítsem őt elismert előadóvá válni.

A BTS 2013-as debütálásakor a Big Hit csak egy hátrányos helyzetben levő startup volt a dél-koreai zeneiparban, amit akkoriban három nagy cég dominált. (Bang korábban producer volt az egyiknél, a JYP-nél.) A BTS sikerének köszönhetően a HYBE egy olyan nagy, nyilvánosan működő részvénytársasággá tudta kinőni magát, hogy még azt az amerikai céget is fel tudta vásárolni, ami Ariana Grande és Justin Bieber mögött állt.

– Mindig olyan célokat és színvonalat szabtunk meg magunknak, amelyek talán irreálisnak tűnnek, aztán minden tőlünk telhetőt megtettünk azért, hogy olyan közel kerüljünk hozzájuk, amennyire csak tudunk – mondja Bang. – Ez még mindig így működik.

A meghallgatások és a tagok toborzásának folyamata hosszadalmas volt, és végül hat új csapattaggal egészítette ki RM-et: két másik rappert, SUGA-t és j-hope-ot, valamint az énekeseket: Jung Kookot, V-t, Jimint és Jint. Jung Kook a csapat legfiatalabb tagja, akinek számtalan tehetsége közül az egyik a kivételesen kifejezésteljes tenorja. Jung Kookot több ügynökség is megkereste ajánlatokkal, de RM miatt a Big Hitet és a BTS-t választotta.

– Egyszerűen csak úgy gondoltam, hogy RM menő – mondja Jung Kook. – Nem tudtam valami sokat arról, hogy mit jelent énekesnek lenni. Amikor láttam őt rappelni, tényleg azt gondoltam, hogy RM elképesztően király. Talán a sors irányított hozzá.

SUGA és j-hope csatlakozott RM-hez először, amikor még Bang egy hip-hop csapatban gondolkozott. (Akkoriban több más rapper jelölt is velük volt, de végül őket énekesekre cserélték és a BTS sokkal inkább egy pop hibrid csapat lett.) SUGA, aki szintén szereti az Epik High-t, valamint az amerikai rappereket, például T.I.-t is, már tapasztalt rapperként csatlakozott annak ellenére, hogy a szülei nem voltak elégedettek a döntésével.

– Nem értették a rap zenét – mondja SUGA. – Természetes, hogy nem támogatták azt, amit csinálok. Emiatt is dolgoztam még keményebben, mert volt mit bizonyítanom.

A 2016-ban kiadott szóló számában, a The Lastben (amit Agust D-ként jegyez), SUGA vallott a küzdelmeiről az OCD-vel, a szociális szorongással és a depresszióval.

– Most jól érzem magam – mondja. – A negatív érzések viszont mindig jönnek-mennek. Ezek az érzések nem olyan dolgok, amiket el kellene rejteni. Beszélni kell róluk, kifejezni őket. Függetlenül attól, hogy mit is érzek az adott pillanatban, mindig készen állok az érzéseim kifejezésére.

A csapat legvidámabb személyiségeként j-hope-ot minden tag szereti. (– J-hope simán jelöltethetné magát a világ elnökének – tartja V. – Legalább hat szavazatot már kapna tőlünk – teszi hozzá RM.) J-hope elképesztő táncos és meglepően agresszív rapper, ami még az gyakornokként eltöltött napjaihoz vezethető vissza.

– Amikor először gyakornokoskodni kezdtem, minden tag rapper volt – magyarázza. – Úgyhogy amikor beléptél a házba, csak azt lehetett hallani, hogy mennek a kemény ütemek. Mindenki szabadstílusban rappelt. Nem volt egyszerű alkalmazkodni a helyzethez.

Jinre, akinek színészi háttere van, az utcán figyelt fel a Big Hit egyik munkatársa Jin hihetetlen jóképűségének köszönhetően. Jin szeret a kinézetével viccelődni; és a zenei képességeit elképesztő szintre fejlesztette.

– Csak, hogy tudjátok, mindenki megőrült attól, hogy milyen jól nézek ki – mesélte az egyik dél-koreai szórakoztató műsorban tett legutóbbi látogatásával kapcsolatban. Ennek ellenére Jin meghatóan bizonytalanná tud válni. – Sok területen vannak hiányosságaim – mondja. – A többiek megtanulnak egy koreográfiát és rögtön képesek jól táncolni a zenére, de nekem ez nem megy. Éppen ezért még keményebben dolgozok rajta, hogy ne húzzam vissza a őket vagy hogy ne legyek teher [a számukra].

V, aki rajong a jazzért, a komoly zenéért és Elvis Presley-ért, a határozott baritonjával véletlenül lett a Big Hit gyakornoka, amikor elkísérte az egyik barátját egy meghallgatásra. V a BTS „titkos tagja” volt, aki sosem jelent meg a kamerán a vlogok végtelen sorában vagy a többi online promócióban, ami a BTS debütálását (2013 június) megelőzte.

– Nem igazán értem – mondja, most nevetve. – Miért kellett ez? Miért ez volt a koncepció? Tényleg fogalmam sem volt.

(Bang kicsit késve, de választ ad a kérdésekre: Szükségünk volt egy momentumra, hogy bejelentsük: a BTS végre teljes. V a megjelenését és a személyiségét tekintve is hihetetlen vonzerővel bírt, emiatt úgy gondoltam, hogy hatásos lenne, ha őt mutatnánk be utoljára. A stratégia jól működött mind a csapat imázsának kialakításában, mind pedig abban, hogy minden tag benyomást tegyen [a rajongókra].)

Jimin egy virtuóz, képzett táncos, aki a BTS katalógusában található jó néhány, már-már lehetetlenül magas hangért felelős. Maximalista típus.

– A tánc a saját világom volt, a saját helyem – mondja Jimin, aki úgy érzi hibátlan előadásokat kell nyújtania a BTS rajongói számára.

Nagyon mélyen kötődik a csapathoz.

– Különböző emberek voltunk, akik összegyűltek – meséli Jimin. – Kezdetben természetesen sokat vitatkoztunk, de annak köszönhetően, hogy ilyen hosszú időt töltöttünk együtt, már azokat a dolgokat is megszerettem, amiket korábban nem kedveltem a többiekkel kapcsolatban. Az együtt töltött idő tényleg közel hozott minket egymáshoz, mintha egy család lennénk. Nem számít, hova megyek, mindig akad hely, ahová visszatérhetek. Pont ezt érzem a csapatunkkal kapcsolatban is.

RM komolysága talán nehezen illeszthető össze a korábbi színpadi nevével (Rap Monster), amit 2017-ben rövidített le hivatalosan. Az interjúiban olyanok emberektől idéz, mint Nietzsche vagy az absztrakt művészetéről híres Kim Whan-ki, a születésnapját pedig azzal ünnepelte, hogy közel 85 000 dollárt adományozott egy múzeumi alapítványnak, hogy támogassa a ritkaságnak számító szépművészeti könyvek újranyomtatását. RM és SUGA dupla vagy akár tripla jelentéssel töltik meg a szövegeiket, ami még olyan amerikai hip-hop előadókat is lenyűgözne, akik korábban nem gondoltak túl sokat a BTS-ről.

A BTS-re jellemző, hogy előszeretettel vesznek elő nehéz témákat; az egyik albumot a jungi pszichológia köré építették fel, a 134340 c. számukban romantikus metaforaként használták fel azt, hogy a Plútó elveszítette a besorolását bolygóként; a zenei videóik pedig egy folyamatosan kibontakozó történet labirintusává állnak össze. Még a dalok közötti beszélgetéseik is szokatlan mélységgel bírnak.

– Mindannyiunk szívében vannak galaxisok – mondta egyszer RM a rajongóknak. – Még az édesapáméban is, aki minden nap dolgozik. Az édesanyáméban is, aki ingatlanügynök. És a kishúgoméban is. Még az utcákon levő kóbor kutyák és macskák szívében is. Vagy a földön heverő kövekében… de vannak néhányan, akik erre nem jönnek rá egészen a halálukig. (Később részt vett a 2019-es Mikrokosmos című dal megírásában, aminek hasonló a témája.)

Nem szokatlan azt látni, hogy a BTS tagjai könnyeket ejtenek, miközben a rajongókhoz beszélnek a színpadon. Ez azzal együtt, hogy jól érzik magukban sminkben és a különféle árnyalatú hajszíneikkel is, arról árulkodik, hogy ösztönösen eltávolodnak a férfiasságról alkotott merev koncepcióktól.

– Az, hogy mi számít férfiasnak, egy idejét múlt koncepció – taglalja RM. –  Nem az a célunk, hogy ezeket lebontsuk. Hálásak vagyunk azonban, ha pozitívan befolyásoljuk a dolgokat. Olyan időkben élünk, ahol már nem lenne szabad ilyen címkéket vagy korlátokat használni.

A karrierjük elején a No More Dream és a N.O. című kislemezeiken a BTS a dél-koreai fiatalság frusztráltságáról beszélt, akik folyamatosan nyomás alatt állnak és versennyel kell számolniuk az iskolában és a munkaerőpiacon egyarátn. (A BTS egy hagyományt folytatott ezzel: Seo Taiji and Boys, akik a fiúk egyik elődjének tekinthetők a K-Popban, hasonló témát választottak az 1990-es évek elején, miközben az akkori amerikai hip-hop és R&B elemeiből építkeztek, mint ahogyan azt a BTS is teszi manapság – Taiji csapatának első kislemeze nem titkoltan a Public Enemy Bring the Noise című számán alapul.) A BTS tagjai azóta már megtanulták, hogy az eredeti üzenetüknek, valamint a későbbi szövegeiknek köszönhetően, amelyek az identitás, az önelfogadás és önszeretet, illetve a mentális egészség témáját és sok másikat járják körbe, egy globális generáció hangjává váltak – szó szerint: már kétszer is felszólaltak az ENSZ Közgyűlésén.

– Nem azért írtuk meg azokat a dalokat és üzeneteket, mert tudtuk, hogy milyen az oktatási rendszer az Egyesült Államokban vagy bárhol másol – mondta RM. – Tinédzserek voltunk akkor. Voltak dolgok, amiket el tudtunk mondani, az alapján amit éreztünk, vagy amit az iskolai ésszerűtlenségek miatt tapasztaltunk, és a bizonytalanság, a félelemek és a szorongás alapján, ami ott él a tinédzserekben. A mindennapi gondolatok és az érzelmek pedig nem csak Koreában, hanem az Államokban és Nyugaton is rezonáltak a fiatalokkal.

A BTS teljes neve, a Bangtan Sonyeondan (elterjedt magyar) fordítása „golyóálló cserkészfiúk”, és az ötlet abból a gondolatból származik, hogy a fiatalság barátai és védelmezői lesznek – egy közel spirituális szinten. (Később kijelentették, hogy a BTS a Beyond The Scene-t is jelöli. [magyarul: színfalak mögött])

– Nem akartam, hogy ál-idolok legyenek – mondta korábban Si-hyuk. – Egy olyan BTS-t akartam létrehozni, akire közeli barátként tekintenek.

Decemberben a BTS egy másik száma, a Life Goes On is első helyezést ért el az amerikai toplistákon. A Life Goes On egy sóvárgó ballada, a pandémiára adott popos válasz. A dal majdnem teljes egésze koreai nyelvű, emiatt keveset játszották az amerikai rádiók; a listás helyezését a streamelések és a vásárlások eredményezték, de még a nyilvánvaló igény sem volt elég ahhoz, hogy a rádiók megfontolják a játszását. RM még mindig reménykedik abban, hogy ez a fal majd leomlik.

– Ha úgy érzik, úgy gondolom, fognak változtatni – mondja. – Az akadályok folyamatosan leomlanak. És ez tovább folytatódik majd.

Eközben a BTS egy újabb angol nyelvű kislemeze követi majd a Dynamite-ot: a Butter, ami május 21-én jelenik meg. A könnyed Dynamite-hoz hasonlóan a Butternek sincs nehéz mondanivalója. Egy tiszta, rafinált dance-pop ünneplése Bruno Marsnak még mindig a retró keretein belül, némi Jam and Lewis-féle szintetizátor hangzással megfűszerezve és olyan promóciós dicsőítéssel, mint a „sima/könnyed, mint a vaj” vagy „szupersztár ragyogás”.

– Energikus – mondja róla RM. – És nyárias. Dinamikus előadással.

Még több zenére számíthatunk azonban: számos nyugati dalszerző, aki korábban már dolgozott együtt a csapattal, jelenleg is kapcsolatban áll a BTS-szel új számok miatt.

A BTS-nek meghatározó szerepe van a saját zenéjük megírásában, ezzel pedig mindig is kitűntek a K-pop hagyományai mentén működő csapatok közül, és ami azt illeti még az amerikai popipar nagy részében is. (Az ARMY néven ismert rajongók között heves vitákat okoz a kérdés, hogy BTS a K-pop része-e. Sokak szerint a csapat már túlnőtt ezen a címkén.)

– Egyediek és eredetiek – mondja a Late Late Show műsorvezetője, James Corden, aki maga is a rajongójuk, és már többször is meghívta őket a műsorába 2017 óta, amit a BTS el is fogadott. – Sosem érezni azt, hogy egy gépezet részei lennének. Ők maguk a gépezet.

RM és SUGA évek óta dolgoznak producerként, SUGA számos dalt írt már más előadóknak. A tagok saját közreműködése mellett a dalszerzés és egyéb folyamatok mind a Big Hiten belül zajlanak Si-hyuk és egy producerekből és dalszerzőkből álló csapat közreműködésével. 2017 óta több nyugati dalszerző és producer is bekapcsolódott a folyamatba, de az ő hozzájárulásuk is a csapatmunka részét képezi.

A vezető producer, Pdogg válogatja ki a legjobb dallamokat és részeket az alkotók munkái közül, akik a világ különböző pontjain dolgoznak.

– Megkapjuk a visszajelzést, és valami olyasmit mondanak: szerettük ezt a részt, amit írtál – mondja August Rigo, egy fülöp-szigeteki-kanadai dalszerző, aki a 2020-as Black Swan és ON című kislemezeken dolgozott. – Aztán jön ez a verze és ez a rész, amiben nem vagyunk biztosak. Olyan ez az egész, mintha egy kirakóst tennénk össze a BTS-szel együttműködve. Nincs kész két nap alatt. Nem, két-három hónap kell hozzá és akár hat-hét változtatás.

Legalább egyszer előfordult már, hogy a BTS tagjai kerestek maguknak közreműködőket. Miután a brooklyni duó, a Brasstracks hallotta az egyik dalukat a BTS egyik videójában, ahol betekintést engedtek a színfalak mögé, és írtak is róla egy tweetet, a Big Hit felvette velük a kapcsolatot.

– A következő pillanatban kaptunk egy e-mailt azzal, hogy „Hé, ezt csináljuk és ilyet keresünk” és „a BTS-nek igazán tetszik, amit csináltok” – mondja Ivan Jackson, a Brasstracks duó egyik fele, aki korábban már dolgozott együtt Mark Ronsonnal és Chance the Rapperrel. – Úgy gondolom, nyitva tartják a fülüket. Mi nem vagyunk nagy producerek. Nem egy Timbalandet kaptak. – Brasstracks végül a Dis-ease című számon működött közre, amihez Pdogg és egy másik producer, Ghstloop adta a bridge-et. – Nagyszerű együttműködés volt – mondja Jackson.

A Dynamite, aminek a producere az Egyesült Királyságban élő David Stewart (nem az Eurythmics pasas), és amit Stewart és a dalszerző partnere, Jessica Agombar, egy másik brit írt, kivételt képez. HYBE elhíresztelte, hogy a BTS készen áll egy angol nyelvű kislemezre, és a BTS és a kiadójuk pedig kiválasztották a számot azok közül, amik beérkeztek.

– A Dynamite nem jelent volna meg, ha a BTS a terveknek megfelelően turnéra indult volna – mondja Si-hyuk. – Azért esett a választás erre a projektre, hogy a pandémiára adott reakcióként kissé feldobja a hangulatot. Úgy gondoltam, illik a BTS-hez, és hogy a trendi hangulatát jobban átadná, ha angolul énekelnék.

A BTS elfoglalta magát a stúdióban a tavalyi évben, először a Dynamite, majd pedig a novemberben kiadott album, a BE munkálataival, ami az egész karrierjük legérettebb és legkiforrottabb munkája, és amin a Life Goes On is helyet kapott. Ennek ellenére 2020-ban volt a legtöbb szabadidejük azóta, hogy leszerződtek a Big Hithez gyakornokokként. Viccelődve meséltek arról évekig, hogy milyen kevés idejük jut aludni. Tavaly végre pihenhettek egy kicsit; mindannyian úgy beszélnek erről az időszakról, mint az önfelfedezés és az önvizsgálat hónapjai. SUGA, aki évek óta küzdött a vállsérülésével, amit még egy autóbalesetben szerzett a gyakornoki ideje alatt, végre lehetőséget kapott arra, hogy megműttethesse a sérülést.

– Volt idő – vallja be SUGA –, amikor nem tudtam teljesen felemelni a karomat mozdulat közben koncerten.

A kötelék a BTS és ARMY között valódi, és a fiúk őszintén hiányolták a rajongókat és azt is, hogy úton legyenek.

– Amikor csinálhattuk meg a turnét, mindenki érezte a veszteséget, egyfajta tehetetlenséget – mondja Jin. – Mindannyian szomorúak voltunk. Eltartott egy ideig, amíg képesek voltunk túllépni ezeken az érzéseken.

– ARMY és a tömeg hangja olyasvalami, amit szeretünk – folytatja Jung Kook. – Egyre jobban és jobban hiányoljuk. És egyre jobban és jobban vágyódunk utána.

A BTS pont olyan szenvedélyesen pártfogolja ARMY-t, mint ahogyan a rajongóik támogatják őket.

– ARMY sokkal megfontoltabb, mint mi – tartja RM. 

A rajongók újra és újra bebizonyítják, hogy méltók a bizalomra, amit a BTS-től kapnak; professzionális filmeket készítenek, kutatási és fordítási projekteken dolgoznak, és együtt még azt az egymillió dollárt is kiegészítették további egymillió dollárral, amit a BTS adományozott a BLM mozgalom számára, mindössze 25 óra alatt.

A csapat létezése óta a BTS egyik tagja sem ismert el semmilyen romantikus kapcsolatot, noha közülük többen is bevallottan szereztek tapasztalatot ezen a téren, mielőtt leszerződtek. A hivatalos verzió szerint túl elfoglaltak. Néhányan úgy gondolják, a BTS tart a rajongók reakciójától a témával kapcsolatban, de SUGA például elutasítja ezt az ötletet.

– Gondom van azzal, hogy értelmezzem ezt a kérdést – mondja. – ARMY egy változatos összetételű csoport. Egy ilyen feltételezett helyzetben egy részük elfogadná, egy részük pedig nem. Akár randizásról van szó, akár másról, mindannyian különböző egyének és másképp fogják fel a dolgokat.

2018-ban a BTS a szerződésük megújításáról tárgyalt Si-hyuk ügynökségével és újabb hét évre szerződtek le egy csapatként. A folyamat részeként pénzügyi érdekeltséget kaptak a HYBE-nál.

– Igen jelentőségteljes – beszélt róla RM – számunkra és az ügynökség számára is, hogy valódi partnerekként ismerjük el és fogadjuk el egymást. A Big Hit sikere a mi sikerünk is, és a mi sikerünk pedig a Big Hit sikere is egyben. – Ez egy több millió dolláros nyereséget is jelentett a csapat számára, amikor HYBE tőzsdére ment tavaly. – Ami nagyon fontos – ismeri el RM egy vigyorral az arcán.

Azonban egy olyan verem is vár a BTS-re, amivel minden dél-koreai fiúbandának szembe kell néznie: az Észak-Korea és Dél-Korea között húzódó feszültség miatt a férfiaknak be kell vonulniuk a seregbe egy 21 hónapos szolgálatra legkésőbb a 28. születésnapjukig. Jin december 4-én töltötte be a 28-at, de még abban a hónapban a kormány jóváhagyott egy törvénymódosítást, ami haladékot adott neki: „Egy pop-kulturális előadó, akit a Kultúra, Sport és Turizmus Minisztere javasol és nagyban hozzájárult Korea imázsának fejlődéséhez mind a nemzeten belül, mind pedig globálisan” mostantól 30 éves koráig kitolhatja a szolgálat megkezdését.

– Úgy gondolom, az ország azt mondta nekem: jól csinálod, amit csinálsz, és ezért kapsz tőlünk még egy kis időt – mondja Jin. A katonai szolgálat, teszi hozzá, „fontos kötelesség az ország felé. Emiatt olyan keményen fogok dolgozni, amennyire csak tudok mindaddig, amíg be nem hívnak.

Feltételezve, hogy a törvényen nem módosítanak újra és nem adnak újabb haladékot, Jin tudja: elképzelhető, hogy a BTS nélküle folytatja tovább az útját egy darabig.

– Kétségem sincs afelől, hogy a többiek jó döntést fognak hozni; ez nem olyasvalami, amivel kapcsolatban megmondhatnám, hogy mit tegyenek – folytatja. – Ha hat taggal folytatják egy ideig, szomorú leszek, de figyelni fogom őket a neten, és szorítani fogok értük.

SUGA 28, j-hope pedig 27 éves, és idén RM is betölti a 27-et, úgyhogy az ő szolgálati idejük is közeledik. Legalább egy K-pop csapat, a Shinhwa sikeresen összeállt a katonai szolgálatukat követően és még 23 év után is egy csapatot alkotnak. Talán a BTS is hasonlóan hosszú időt céloz meg együtt.

– Igen, annyira akarjuk majd látni ARMY-t, mint amennyire most is – mondja V. – Biztos vagyok benne, hogy minden kiforrja majd magát és tovább találkozhatunk ARMY-val. A katonai szolgálatról vagy hogy mi lesz majd, még nem beszéltünk meg pontos részleteket magunk között, de biztos vagyok benne, hogy minden jól fog alakulni.

Jimin számára a BTS örök.

– Nem hiszem, hogy valaha is igazán elgondolkoztam volna azon, hogy nem vagyok a csapat tagja – magyarázza. – Nem tudom elképzelni, mi lenne velem egyedül. Ha kicsit idősebb leszek, szerintem én is szakállat növesztek – int a saját szakállam felé mosolyogva. – Szeretném azt hinni, hogy amikor túl öreg leszek ahhoz, hogy táncoljak, csak ülni fogok a színpadon a többiekkel együtt és éneklünk és a rajongókkal beszélgetünk. Úgy gondolom, ez csodás lenne. Szeretném addig folytatni, ameddig csak tehetem.

Forrás

Fordítói megjegyzés: A fordításommal korábban egy másik blogon is találkozhattatok már, így ismerős lehetett néhányatok számára. A Smeraldo Gardenre a korábbi fordítás újraellenőrzött és átjavított verziója került már ki. 

Köszönöm, hogy (itt is) elolvastátok!

~l


Kérjük, ha megosztjátok a fordítást, kreditáljátok vagy jelöljétek meg a blogot valamilyen formában, a legtöbb felületen megtaláltok minket, így könnyedén tudtok kukacolni minket. Köszönjük.


0 Hozzászólás