005. Namjooning | Egy különleges ügyvéd, Woo
A briliáns ügyvédnő, Woo Young-woo egy menő ügyvédi iroda újoncaként, egyúttal autistaként néz szembe a kihívásokkal a tárgyalóteremben és azon kívül is. - A Netflix ismertetője
Alapinformációk:
- Eredeti cím: 이상한 변호사 우영우 (Isanghan Byeonhosa Woo Young Woo)
- Korhatár: 16+
- Gyártási év: 2022
- Műfaj: Dráma
- Eredeti platform: Netflix
- Epizódok száma: 16
- Epizódok átlagos hossza: 70 perc
- Rendező: Yoo In-sik
- Forgatókönyvíró: Moon Ji-won
- Főszereplő: Park Eun-bin (Woo Young-woo)
- További szereplők: Kang Tae-oh, Kang Ki-young, Jeon Bae-soo, Ha Yoon-kyung, Joo Jong-hyuk
A magyar feliratos előzetest sajnos nem tudom beilleszteni a blogra, mert a Netflix nem támogatja az ilyen jellegű megosztást. Ha ellátogattok erre az oldalra, megtekinthetitek, de azért egy angol feliratos verziót megosztok itt is:
Kulturális vagy művészi jelentőség:
- Kulturális jelentőség
- Az autizmus reprezentációja: a történet érzékenyen mutatja be mind a kihívásokat, mind a lehetőségeket, amelyek a főszereplő állapotával együtt járnak. A széria hozzájárult az autizmus spektrumzavarral élők megértéséhez, és széles körben elismerést kapott a hiteles ábrázolásért.
- Társadalmi elfogadás elősegítése: A sorozat bemutatja, hogy a különbözőségek nem akadályozzák meg az egyéni sikereket, és hangsúlyozza a befogadó társadalom fontosságát. Woo Young-woo története erős társadalmi üzenetet közvetít az empátiáról, elfogadásról és sokszínűségről.
![]() |
A kép forrása: IMDB |
- Művészi jelentőség
- Karakterábrázolás: Park Eun-bin alakítása Woo Young Woo szerepében mélyen emberi és összetett. A színésznő teljesítménye nemcsak a karakter érzelmi mélységét emelte ki, hanem olyan rétegeket is megmutatott, amelyek révén a nézők könnyebben azonosulhatnak a történettel.
- Vizualitás és szimbolika: A bálnák motívuma, amely visszatérő elem a sorozatban, művészi szempontból is gazdag jelentéssel bír. A bálnák magányosságuk és különlegességük révén tükrözik Woo Young-woo belső világát, ugyanakkor a szabadság és a közösség utáni vágyat is megjelenítik.
- Forgatókönyv és rendezés: A forgatókönyv (Moon Ji-won) ügyesen egyensúlyoz a jogi dráma, a humor és az érzelmi pillanatok között, miközben Yoo In-sik rendezése kiváló ritmust és vizuális esztétikát kölcsönöz a történetnek.
(Ehhez a ponthoz az IMDB a sorozathoz tartozó trivia részéből fordítottam, az eredeti megtalálható itt: klikk)
![]() |
A kép forrása: IMDB |
Woo Young-woo karaktere számos olyan tulajdonsággal rendelkezik, amelyeket gyakran társítanak autista emberekhez. Ilyen például az érintéstől való idegenkedés, a szemkontaktus elkerülése, valamint egy adott téma iránti mély és szenvedélyes érdeklődés, amit az autizmus közösségben „speciális érdeklődési körként” emlegetnek. Woo esetében ez a bálnák iránti rajongásban mutatkozik meg.
Figyelem! Az alábbi bekezdések bizonyos részleteket tartalmaznak Woo Young-woo karakteréről és képességeiről. Ha nem szeretnél előre tudni ezekről, görgess a következő két kép utáni szakaszhoz!
![]() |
A kép forrása: IMDB |
Jellemző rá továbbá az azonnali echolália – amikor valaki szó szerint megismétli mások szavait, különféle okokból –, valamint a tárgyak sorba vagy halmokba rendezése. Mivel az autista emberek gyakran sokkal több érzékszervi ingert érzékelnek, mint az allisztikus (nem autista) emberek, a környezetük rendbe rakása megnyugtató számukra. Woo karaktere savant képességekkel is bír – ezek olyan rendkívüli adottságok, mint például a kivételes memória, különleges matematikai vagy művészeti készségek, amelyek az autista emberek kis részénél, körülbelül 10%-ánál fordulnak elő. Woo esetében ezek a képességek kivételes memóriában, remek mintafelismerésben és a rég olvasott dolgok részleteinek pontos visszaidézésében nyilvánulnak meg.
![]() |
A kép forrása: IMDB |
Namjoon és a sorozat:
Említések és utalások:
Miért lehet fontos Namjoonnak (vagy a közönségnek):
Noha a Whalien 52 című dal és az Egy különleges ügyvéd, Woo sorozat között nincs közvetlen kapcsolat, mégis érdekes párhuzam rajzolódik ki. A bálna mindkét műben szimbolikus jelentéssel bír: a dalban a magány és a társra találás reményének metaforája, míg a sorozatban Woo Young-woo különleges belső világának és egyediségének kifejezője. Az elszigeteltség és az elfogadás témája mindkét alkotásban központi szerepet játszik, ám eltérő módon kerülnek feloldásra. Woo Young-woo története azt üzeni, hogy a másság nem akadály, hanem érték. Ez a gondolat párhuzamba állítható a Whalien 52 optimizmusával, amely az ARMY és a BTS kölcsönös kapcsolatában teljesedett ki.
Zárógondolatok:
![]() |
A kép forrása: IMDB |
Young-woo történe különleges helyet foglal el a szívemben, mert ez volt talán a második koreai sorozat, amit valaha láttam. Ahogy a könyvek esetében, itt is az keltette fel az érdeklődésemet, hogy Namjoonhoz kötődik, és nagyon tetszett. Be kell vallanom, hogy eleinte hozzá kellett szoknom a főszereplő szokatlan viselkedéséhez, de hamar megszerettem a karaktert. Fontosnak tartom, hogy azok az emberek, akiket a társadalom kisebbségként kezel, megfelelő módon jelenjenek meg a médiában. Sajnos sokszor előfordul, hogy a mentális egészséggel kapcsolatos problémákat félreértelmezik, vagy inkább a nehézségekre helyezik a hangsúlyt, mintsem az emberre, aki ezekkel él. Ebben a sorozatban azt szerettem különösen, hogy Young-woo elér egy magas szakmai pozíciót és nem a különleges helyzete ellenére, hanem részben annak is köszönhetően érvényesül, mivel a gondolkodásmódja és megközelítése egyedi értéket képvisel a munkájában.
0 Hozzászólás