SSENSE | "A pont megfelelő emberek vagyunk, csak rossz helyen": Team RM kulisszái mögött


A fényképet készítette: Rosie Marks. A felső képen: San Yawn és RM. Fotó: Team RM.


RM az RPWP készítése közben. Fotó: TEAM RM.
Ahogy az idő telt, megalakult az RM-csapat, amelyben többek között San Yawn producerként és kreatív vezetőként, JNKYRD producerként, és Sehoon A&R-ként2 vett részt. Olyan alkotók, mint Seokjun, Jimin, Soobin, Ryota és Mahito is részt vettek a projektben, amely több mint egy évig tartott. San Yawn az SSENSE-nek így nyilatkozott: „Teljesen meg akartam változtatni RM alkotói környezetét. Új emberekre volt szükség – nem azokra, akik segítettek kialakítani a BTS vezetőjének, RM-nek a karakterét, hanem olyanokra, akik új perspektívát tudtak hozni.”
Új albumáról a Weverse közösségi platformon írva RM ezt mondta: „Ez egy olyan album, amin keresztül próbáltam teljesen őszinte lenni magammal.” Az emberek azért szeretik, mert minden munkájában felfedi sebezhetőségét és fejlődés iránti vágyát. Ám, ami még fontosabb, megértette, hogy minden a popkultúrában lejár egy idő után, és hogy egy művész életét meg lehessen hosszabbítani, állandóan meg kell törni és újjáépíteni magunkat. Az RM-csapat erre a megtörésre és újjáépítésre szolgál.


RM a “ㅠㅠ (Credit Roll)” videó forgatásán. Fotó: TEAM RM.
San Yawn: Ez összefügg azzal, ahogyan elkezdtük ezt a projektet RM-mel. Néha viccelődve kérdeztem tőle: „Hogyan tudtad ezt a [rólad kialakult] képet ilyen sokáig fenntartani?” Nem negatív értelemben gondoltam, hanem arra a nyugodt, rendes, okos személyiségre utaltam, amely miatt ő az az idol, akit még a szülők is imádnak. Nem arról van szó, hogy az igazi személyisége más lenne, de sok oldala van. Néha ügyetlen; néha megért összetett filozófiai szövegeket, de küzd az egyszerű szavakkal. Szeret otthon könyveket olvasni, de ugyanúgy élvezi a barátaival késő estig együtt töltött időt is. Úgy gondoltam, hogy ő az egyik legkülönlegesebb és legparadoxabb személyiség a barátaim között. Egyszer, amikor egy templom1 felé tartottunk, hogy az albumról beszéljünk, hevesen havazott. Annyira elmerültünk a táj szépségében, hogy észre sem vettük, hogy egy jelöletlen ösvényen haladunk, és végül egy zsákutcába jutottunk. RM nevetett, és azt mondta: azt hiszem, rossz helyen vagyunk, amit fontos mondatként fel is jegyeztem. Később, egy HYBE-nél tartott találkozón, amikor a Wrong Place [rossz helyen] kifejezést bemutattam, RM javasolta a Right Place, Wrong Person [jó emberek, rossz helyen] változatot. Úgy gondoltam, ez tökéletesen tükrözi RM személyiségét, ahogy én látom, és egy olyan dolog, amivel sokan azonosulni tudnak.
Sok városon át dolgoztatok ezen a projekten. Mikor kezdődött az egész?
Sehoon: 2023 februárjában egy dalszerző táborral kezdtünk, majd folytattuk a közös munkát a stúdiókban. Első munkafolyamatunk Szöulon kívül 2023 májusában zajlott, a gapyeongi Music Village 1939-ben. Az RM csapat tagjai, Oh Hyuk és Lee Inwoo a Hyukohból, valamint Kuo a Sunset Rollercoasterből együtt töltöttek velünk egy éjszakát, hogy kitisztítsuk az elméinket, és befejezzük a Come back to me vázlatát. Spontán kirándulásokat tettünk nyugodt helyekre, például a Hwacheon-i tavakhoz és Jeju (Csedzsu) tengerpartjára, ahol késő éjszakákba nyúlóan dalokról beszélgettünk és dolgoztunk. Tokió és London is emlékezetes állomások voltak. Annak ellenére, hogy a BTS mennyire híres, kis csapattal dolgoztunk, bejártuk az utcákat, és felvételeket készítettünk az albumhoz. RM megjegyezte, hogy ez emlékeztette őt a korai zenei időszakára, amikor még az Ilsan-tó partján, a Han folyónál és Hongdaeban barangolt, hogy a barátaival demókat vegyen fel az első mixtape-je után.

RM a “Groin” videó forgatásán. Fotó: TEAM RM.

RM az RPWP felvétele során. Fotó: TEAM RM.
JNKYRD: Egyszer az Egyesült Királyságban, közvetlenül a forgatás előtti este, elkerülhetetlen körülmények miatt meg kellett változtatnunk a helyszínt. Gyorsan kapcsolatba léptünk emberekkel, biztosítottunk egy új helyszínt, és késő éjszakáig felderítettük, mielőtt másnap reggel elkezdtük volna a forgatást. Idegtépő élmény volt, de ennek az eredménye lett a Nuts dal élő videója. Úgy gondolom, ez csak azért volt lehetséges, mert kis csapattal dolgoztunk. A gyors reakció egy stílusosabb és természetesebb videóhoz vezetett, mint amit eredetileg terveztünk.
JNKYRD: Minden együttműködés emberi és őszinte volt. Domival és JD Beckkel, valamint Moses Sumneyval Zoom hívásokkal kezdtünk, hogy bemutatkozzunk, megbeszéljük a zenénket és az együttműködési módszereinket, mielőtt nekiláttunk volna a tényleges munkának. Mindannyian melegszívűek és kedvesek voltak, hosszú időn keresztül többször is felvételeket és ötleteket cseréltünk.
Little Simzzel viszont csak akkor állapodtunk meg, hogy közösen készítünk egy dalt, amikor mindketten Londonban tartózkodtunk. Ellátogattunk a stúdiójába, körbevezettek minket, és természetesen kezdtünk el együtt zenélni. Annak ellenére, hogy ez volt az első találkozásunk, jó összhang alakult ki közöttünk, és helyben megírta és felvette a dalszövegeit, majd megkért minket, hogy fordítsuk le végleges dalszövegét koreai nyelvre.


A fotókat Takahiro Mizushima készítette.
San Yawn: Azt akartam, hogy az album vizuális elemei kiterjesszék a zenében közvetített érzelmeket és kifejezéseket, és Namjoon sokszínűségét szűrők nélkül, különböző perspektívákból mutassák be. Kíváncsi voltam, hogy a különböző hátterű és korú fotósok munkája hogyan befolyásolja a vizuális narratívát.
Rosie Marks egy feltörekvő brit fotós, akinek a munkája közel áll az ízlésemhez. Már régóta szerettem volna vele dolgozni, mert azt gondoltam, ő tudná a legjobban megjeleníteni RM és az album kiszámíthatatlan természetét. Úgy véltem, intuitív módon képes lesz megragadni az album címének lényegét, a Right Place, Wrong Person-t a fotóiban.
Takahiro Mizushima munkáját nem a médiában ismertem meg, hanem véletlenül bukkantam rá egy fotókönyvére Tajvanon, a pon ding nevű könyvesboltban. A sok fotókönyv közül az övé kiemelkedett a sallangmentes, tiszta érzésével. Elsősorban embereket fotóz, és képei erős, történetmesélő minőséggel bírnak, amelyek elmesélik alanyai történetét.
Wing Shya volt az első fotós, akit megkerestem. Ő híres arról, hogy Wong Kar-wai számos filmjének, köztük az In the Mood for Love-nak az állóképeit készítette. Régóta csodálom a munkáit, és úgy gondoltam, hogy a tapasztalata új dimenziókat adhat Namjoon történetéhez. Képeinek mindig van egy narratív jellege. Úgy gondoltam, ő képes megragadni azokat a múló pillanatokat Namjoon történetében, amelyek egyébként talán észrevétlenek maradnának.
Mi volt a fő fókusz a Groin, Domodachi, és ㅠㅠ (Credit Roll) című dalok Pennacky által készített videóiban?
San Yawn: Pennackyval hosszú ideje dolgozunk együtt. Azért választottam őt, mert biztos voltam benne, hogy képes megragadni RM nyers lényegét. Korábbi videókat nézve észrevettem, hogy a K-pop vizuális stílusa sémák szerint készült, annak ellenére, hogy a zene és a szövegek provokatívak és változatosak voltak. A Groin, Domodachi, és ㅠㅠ videói eltértek ettől a sablontól. Pennacky, akit én a DIY királyának hívok, tökéletesen illett ahhoz, hogy hitelesen megörökítse Namjoon sokoldalúságát. A Domodachi esetében, bár RM és Little Simz nem szerepeltek a videóban, annak mégis hatásosnak és narratívan erősnek kellett lennie.


Wing Shya fotói.
San Yawn: Ő egy zseni. Tavaly év elején megnéztem a Beef-et, és olyan érzésem volt, mintha fejbe vágtak volna. Azonnal tudni akartam, ki írta és rendezte. Mivel erős koreai elemeket tartalmazott, azt feltételeztem, hogy egy koreai készítette. Úgy gondoltam, valami érdekeset hozhatnánk létre együtt, ezért döntöttem úgy, hogy írok neki egy DM-et, mielőtt még híresebbé válik [nevet]. Szerencsére Lee Sung-jin válaszolt, hogy ő is Balming Tiger rajongó, és jó kapcsolat alakult ki köztünk. Néhány hónappal később, amikor RM zenei videóján kezdtem gondolkodni, ő volt az első rendező, aki eszembe jutott. Ahogy a Beef az egyszerű emberek látványos, mégis személyes életét ábrázolta, úgy gondoltam, ő hasonló módon tudná RM történetét paradox módon feltárni.
RM egy társasági eseményen találkozott Park Chan-wook rendezővel, aki megemlítette, hogy régi kollégája, Ryu Seong-hee látványtervező a rajongója. Ezt a kapcsolatot kihasználva kértük fel őt, hogy legyen a zenei videó művészeti vezetője, és ő örömmel elvállalta. Ezzel egyidőben Lee Sung-jin is találkozott Park rendezővel, aki bemutatta neki Kim Woo-hyungot, a Come Back to Me operatőrét. Ez egy hihetetlenül szerencsés összeköttetés volt. Park rendező még a Come Back to Me forgatására is ellátogatott, hogy támogassa és bátorítsa a stábot és a színészeket.
Az album az ötödik helyen debütált a Billboard 200 listán, és több zenei magazin és kritikus is elismerte. Mi volt a belső reakció az albumra?
Sehoon: Gyakran beszéltünk az idő szorításáról. Habár az album hosszabb idő alatt készült, mégis szerettük volna, ha több időnk van. RM gyakran említette, hogy a 2023 eleji első felvételi szekciók során elért beleélés nagyon különbözött az utolsótól, közvetlenül a bevonulása előtt. Mindenki elfojtotta azt a vágyat, hogy újrakezdje a felvételeket, és minden szakaszban a legjobbat nyújtotta a befejezéshez. Fájlalom, de leginkább büszkeséget érzek.
![]() |
RM a “Right Place, Wrong Person” videó forgatásán Rosie Marks-szal. Fotó: TEAM RM. |
Milyen érzelmeken ment keresztül a csapat a projekt alatt, és mi tartott össze titeket?
San Yawn: Az aggodalmam az volt, hogy vajon RM el fog-e veszni, vagy kimerül-e az új kreatív környezet és kapcsolatok közötti navigálás során. Úgy éreztem, az én szerepem az volt, hogy bátorítsam és támogassam RM-et és a Team RM tagjait a projekt befejezésében. [Mi képesek voltunk] szembenézni a külső aggodalmakkal és véleményekkel RM személye miatt. Ő volt az egyetlen, aki ebben az időben képes volt közvetíteni ezt az üzenetet. Ez volt mindannyiunk számára a hajtóerő.
Sehoon: A csoportos chatünkben ez áll: „Csak te (RM) tudtad volna megcsinálni.” RM bátorsága és őszintesége az, ami előre visz minket.
![]() |
Team RM megbeszélés közben az RPWP felvételén. Fotó: TEAM RM. |
Sehoon: Régóta szenvedélyes K-pop rajongó vagyok, ezért is kezdtem el dolgozni A&R2-ként. Más K-pop tartalmakban is részt vettem, így amikor a K-popról beszélgetünk a csapaton belül, mindig rajongói szemszögből szólalok meg. Úgy gondolom, hogy RM azért tudott egy ilyen őszinte projektet vállalni, mert mélyen bízik a rajongói szeretetében. Ahogy a legmélyebb gondolatainkat azokkal osztjuk meg, akiket igazán szeretünk, úgy az előadók és a rajongók is különleges kapcsolatot ápolnak a zenén keresztül. Én olyasvalaki vagyok, aki ezt a különleges köteléket nagyra értékeli.
San Yawn: Én nem fektettem nagy jelentőséget abba, hogy meghatározzam a K-popot vagy a munkáinkat. Bármit is alkottunk, az természetesen K-pop lesz. Azonban az attitűdre koncentráltam, és arra törekedtem, hogy kihívást jelentsek az emberek előítéletei számára. Remélem, hogy minden K-pop alkotó, köztük mi is, arra törekszik, hogy különböző nézőpontokat vegyen figyelembe, kritikusan gondolkodjon, bemutassa a jó oldalakat, elismerje a hiányosságokat, és fejlődjön azokon keresztül. Óvakodnunk kell a biztonságos és konzervatív elemekkel szemben, és ahogy a K-pop is tette, mielőtt ilyen nagyra nőtt volna, nekünk is álmodnunk kell a további terjeszkedésről, és soha nem szabad megállnunk abban, hogy kihívás elé állítsuk magunkat.
- Írta: Hyunji Nam
- Dátum: 2024. augusztus 20.
2 Az Artists and Repertoire (Előadók és repertoár) rövidítése. Az a részleg a lemezcégnél vagy zenei kiadónál, amely az új tehetségek felfedezéséért és a céghez való leszerződtetéséért felel. Az A&R feladata az is, hogy a szerződés időtartama alatt segítse az előadók karrierjét. Forrás↩
Lee Sung Jin Instagram bejegyzése:
„‘Come back to me’ a nagyszerű @rkive-től. Link a bioban. Kattints, hogy megnézd a teljes videót.Köszönöm Kim Nam-joonnak ezt a gyönyörű dalt és hihetetlen élményt. Köszönöm Team RM-nek. @kangghettodaewang egy zseni, minden az üzeneteddel kezdődött, köszönöm szépen. @jnkryder – köszönöm, varázsló vagy. Köszönöm @jakeschreier-nek, az egyetlen producernek a szakmában, aki a forgatáson vágóként is tevékenykedik . Köszönöm @pcwpcwpic-nak és @jisunback-nak, hogy kapcsolatba hoztak minket a GOAT [*minden idők legnagyobb*] látványtervezővel, @podo_________ (A szobalány, A halál jelei, Oldboy), és a hihetetlen operatőrrel @woosh_kim (A kis doboslány, Az orgyilkos). Köszönöm a csodálatosan tehetséges színészgárdának, köztük az egyetlen @minhakim__-nek. És a BEEF családnak örökké @joeyunlee. És a briliáns @kim.a.hyun-nak. Valamint a kivételes csapatnak, akiket lent sorolok fel. Megtiszteltetés és öröm volt segíteni, hogy @rkive víziója a vászonra kerüljön.”
0 Hozzászólás